Wednesday, August 6, 2008

2004 Nusserhoff, Heinrich Mayr, Lagrein, Sydtyrol, Italien

(Drukket over to dage – noten er fra hukommelsen)

Interessant næse ved åbningen, som har lidt strejf af bourgogne toner med cykelslangen – men så hører linket også op her. Vinen får langsom mere mild lakrids, mørkere bær, lidt urter og så noget jeg vil kalde fyrnåle. Nu har jeg ikke vinen foran mig, så måske noten ikke et ramt helt præcist. Men fyrnåle duften kommer lidt for meget igennem. Vel giver den karakter ved et køligt strejf, men den hæmmer også vinen lidt ved ikke at give dybde nok. Smagen er lidt til den lette stil, dog med gode bær parfumer, men jeg mangler lidt kant og koncentration. Dette er bestemt en interessant vin, når man tager udgangspunkt i alle de associationer man kan få når man tænker på Tyrol og vin. På den anden side også sige, at jeg ikke forstod vinen helt – den kom i hvert fald ikke ind i min sjæl. Jeg har ingen som helst erfaring med druen ”Lagrein” og denne producent. Jeg kan heller ikke sige om den skal have 1-10 år i kælderen – men jeg vil tro den skal drikkes ung.

Jul-2007

No comments: